czwartek, sierpnia 30, 2012

Tutorial, czyli jak uszyć aniołka śpiocha


Część I 

Szyjemy Ciałko


Wykrój na aniołka mamy Tutaj (klik).

 Wycięte części wykroju kładziemy na materiał i... 

                                            ...odrysowujemy, oraz spinamy szpilkami:

Przeszywamy na maszynie:
(ja przeszywam zawsze dwa razy po tym samym,
 tak dla pewności, że będzie lepiej trzymało po nacięciu)

Wycinamy:

W tych miejscach, które pokazuje strzałka zawsze nacinamy, ale ostrożnie, żeby nie przeciąć naszego szycia.


 Możemy ponacinać też na wszelkich zaokrągleniach, 
np. na pięcie i palcach stóp, dłoni, brzuszku, oraz na głowie,
wtedy ładnie się nam będą układać te wszelkie krągłości,
 po wywróceniu na prawą stronę.




Wywracamy ( ja do tego celu używam tępego ołówka) :

Wypychamy:
 Ręce  zostawiamy nie wypchane tak na 2 - 1,5 cm. Wtedy swobodnie układają się  wzdłuż ciała, a nie sterczą jak u robocopa :)
Zaginamy górę rąk do środka:

                                        Nóg też nie wypychamy całkowicie do końca:

Spinamy szpilką na szwie i przeszywamy:


Tak to wygląda:

Teraz składamy tułów na pół - szew do szwa ( to ta czerwona szpilka po środku). 
W ten sposób wyznaczamy boki naszego aniołka.

Do boku dokładamy naszą nogę i przypinamy :
 od boku w kierunku środka, 
do dolnej, przedniej części tułowia:

Drugą robimy tak samo:
Uwaga:
 Musicie uważać aby przyłożyć nogi w odpowiednią stronę, żeby czasem nie doszyć odwrotnie!
Najłatwiej zapamiętać tak: nogi ułożyć tak, żeby aniołek powąchał swoje palce od stóp):):)

Przeszywamy uważnie, tak żeby nie zszyć z tyłem!

Przód, tak wygląda po przeszyciu :

A tak to wygląda od środka:

I dopiero teraz wypycham tułów:

Składam szew na szew:

Spinam szpilką:

 I całą resztę też spinam:

Przeszywam:
 Jeżeli za mocno wypchamy tułów, to wtedy nie wciśnie się nam pod maszynę.
Musicie wypchać tak " z wyczuciem".


Teraz czas na ręce:

Przypinamy do ciała:

I doszywamy ręcznie:

I ciałko gotowe:)

W następnej części uszyjemy spodnie :)


Każde zdjęcie można powiększyć, klikając na nie.
Mam nadzieję, że komuś z Was przyda się ten kursik...


18 komentarzy:

  1. Super kursik. Myślę, że nawet osoba nie znająca się na szyciu(np. ja) dzięki niemu sobie świetnie poradzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No widzisz a ja zawsze się z rączkami męczę. :) Dziękuję za objaśnienia :) Całuski

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie :) w końcu ktoś się zlitował nad nami - początkującymi tildowcami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. super kurs ;-) szkoda tylko, ze nie umiem za bardzo szyć ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja szyję tak samo ,(no może troszkę inaczej nogi wszywam) :)Fajny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojojo to może i ja spróbuję??? dziękuję za kursik:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Ci za ten kursik!! niestey maszyny nie mam, ale marzy mi sie moj spioch:) i

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale ! Bardzo podobają mi się Twoje Aniołki i cieszę się że zrobiłaś ten kursik bo mam zamiar nauczyć się szyć :) Maszynę sobie przywiozłam jeszcze tylku kupić materiały i można się uczyć :)))Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Po tym pokazie czuję jeszcze większy podziw. Mnie maszyna nie słucha wcale. A Twoje Anioły są po prostu genialne. Pozdrawiam i idę pozbierać szczękę z podłogi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kapitalny pomysł z tym kursem.

    OdpowiedzUsuń
  11. JAK DLA MNIE REWELACJA!!!!!!!!!!!!!!!!!! JESZCZE WCZORAJ MOJ MAZ PRZYSZYWAL MI GUZIKI BO NIECIERPIALAM SZYC DZIS ZEBRALAM WSZYTKO ZEBY USZYC TO CACKO!!! JAK MI POJDZIE MYSLE ZE NIE WAZNE I TAK UWAZAM ZE PANI ROBI CUDA NIE ANIOLY MALO TEGO TE CUDA PRZECHODZA NA INNYCH!!!! PIEKNY BLOG PIEKNE ZDJECIA WSZYSTKO CZYTELNE JASNE KLAROWNE NAWET DLA TAKIEGO LAIKA JAK JA. JEDYNY TAKI BLOG (A ZWIEDZILAM KILKA I ZAGRANICZNYCH I POLSKICH) KTORY NIE BOI SIE PRZEKAZAC WIEDZY I ZARAZIC ZABAWA W SZYCIE. GRATULUJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE POMOSLOWOSCI I DZIEKUJE ZA FAJNA ZABAWE Z IGLA

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacyjny kurs, bardzo dziękuję, zamierzam uczyć sie szyć hehhe, bardzo chciałabym mieć takiego aniołka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam Pani prace( przeskoczyłam z floga na blogger) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoje wskazówki Joasiu były bardzo pomocne. Dziękuję za kurs. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam bardzo serdecznie , kursik bardzo przydatny , a prace cudne. Bardzo dziękuję , że dzielisz się wiedzą ja też tak robię - dobro powraca . Gratuluję i życzę powodzenia Basia

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam! Slicznosci te twoje prace ! Mam pytanie jakiego materialu uzywasz na te lalke I jak zrobic zgiecia w kolanie! Z gory dziekuje! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo, że poświęciłeś swój czas na napisanie komentarza, który dla mnie jest bezcenny.
Pozdrawiam słonecznie:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...