środa, września 05, 2012

Tutorial szyjemy aniołka część III


Część III

Szyjemy górę od piżamki


Będzie mnóstwo zdjęć, więc w zasadzie będzie to kurs "obrazkowy" :)
Pamiętajcie, że możecie powiększyć każde ze zdjęć klikając na nie.

Kroimy:
1. Kołnierz:
2. Przód x2 i tył z podwójnie złożonego materiału: 
3. Czapeczkę  i rękawki:

 Zszywamy ramiona


Podkładamy rękawy i doszywamy do bluzki:
Ja szyję po bluzce i lekko wdaję rękawka, ale tak żeby nie zrobić zakładek.




Odszywamy kołnierz, wywracamy na prawą stronę i prasujemy:
Dokładam środek kołnierza do środka tyłu:
Spinam: 
Zszywam: 
Tak wygląda po prawej stronie:
 Tak od lewej:
I z bliska: 
 Widzicie, że nie doszywam kołnierza do samego  "wcięcia":
Prasuję rękawki: 

Teraz przód:
Prasuję raz do "ząbka": 


 I jeszcze raz zaginam:
 (dwa razy dlatego, że dodałam dużo przy krojeniu przodów
- popatrzcie na drugie zdjęcie od góry) :
 Spinam równo dół i resztę odcinam:

 Tak wygląda po prawej stronie:
Teraz odginam to co zaprasowałam: 

 I tak spinam szpilkami:

 Wbijam igłę w to samo szycie od kołnierza i zszywam do końca:

Tak wygląda po zszyciu tych "dzióbków"

 Wywracam:

 I powstały takie "dzióbki":




 Mierzę przody, czy równo wszyty jest kołnierz i czy zgadza się długość przodów:

Teraz stębnuję po brzegu przodu... 
...przy kołnierzu... 
...i znowu przodu. 
Tak wygląda po stębnowaniu prawa strona piżamki: 

Zszywam boki:


Mierzę przody czy są równe i podkładam dół piżamki:
 Tutaj sobie spięłam cały dół, ale tylko dlatego, że ten materiał był taki "śliski" i słabo się układał. 
Gdy szyję z innej tkaniny, to wtedy spinam sobie tylko przody, żeby były równe.


Prasujemy:
I prawie gotowe: 

Ja wszywam jeszcze rzep: 

 I już aniołek nie jest na golaska:

Jak zrobić takie "obciągane" materiałem guziki pokażę następnym razem.


Witam serdecznie nowych obserwatorów i bardzo przepraszam, 
że nie pobiegam po Waszych blogach, 
ale nie mogę się jakoś pozbierać...
Moja najstarsza córcia Ania jest od paru dni w gimnazjum z internatem,
 a ja nie mogę znaleźć sobie miejsca... 






15 komentarzy:

  1. Super pokazałaś jak uszyć góre bo miałam z tym problem ,może teraz mi się uda.Pierwsza rozłąka jest trudna trzymam kciuki za odnalezienie się w nowej sytuacji za Ciebie i Córcie.POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku dziękuję bardzo za możliwie dokładne pokazanie,jak uszyć bluzeczkę. To jednak nie zmienia faktu,że i tak nie potrafie tego zrobić.Niestety beztalencie ze mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie , następną piżamkę uszyję z tego tutka

    OdpowiedzUsuń
  4. Rany, może kiedyś przez to przebrnę :) Tobie wychodzi idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę! I take wskazówki cenię najbardziej :) zacznę szyć bluzki z kołnierzem he he. Przynajmniej coś tworzysz :) a na smutki praca jest najlepsza :) Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  6. Asiu ja jeszcze nieśmiało poproszę kiedy i jak przyszywać skrzydełka

    OdpowiedzUsuń
  7. może i ja kiedyś takiego uszyję:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Zaglądam do Ciebie i coraz bardziej nabieram ochoty do spróbowania uszycia takiego aniołka, tylko jest mały problem muszę kupić maszynę i nauczyć się szyć.

    OdpowiedzUsuń
  9. ojej! ile pracy potrzeba żeby uszyć taką malutką koszulkę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Trochę inaczej mnie w szkole uczono,ale efekt końcowy miałam taki sam :P
    Wspanialy pomysł z tymi kursami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. o lubie takie kursiki bo mozna sie łatwo nauczyć i moze i ja uszyje takie cudenko mimo ze maszyny nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka mała piżamka, a ile roboty:)
    Bardzo ładnie Ci wyszło!
    pozdrawiam
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziekuje za bardzo bardzo pomocny kurs.Na maszynie ucze sie szyc i nie wiedzialam do tej pory jak zabrac sie i w kolejnosci do szycia aniolka.Juz drugiego szyje ale recznie.Teraz krok po kroku wyprobuje swoja maszyne:)))Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo, że poświęciłeś swój czas na napisanie komentarza, który dla mnie jest bezcenny.
Pozdrawiam słonecznie:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...