wtorek, czerwca 04, 2013

Króciutki kursik jak zrobić skrzynkę na narzędzia z kartonu


Witam  serdecznie w ten piękny pochmurny wtorek:)

Bardzo się cieszę, 
że podobały się Wam TE (klik) narzędzia i skrzynki.
A że robiłam mnóstwo zdjęć, gdy powstawały te skrzyneczki,
postanowiłam zrobić z nich taki mini kursik.

Najpierw wycinam boki z tektury - kartonu,
 o takich wymiarach:

Sklejam boki zwykłą przezroczystą taśmą klejącą,
najpierw "na płask":


Potem boki:



 Tak wygląda po sklejeniu:
Jak widać wycinam też dziurki na rączkę,
aby rączki minimalnie się opierały na boku skrzyneczki.
Dziurka ma około 3 cm średnicy.


Rączki doklejam klejem "Magic", jest świetny:)
Wpycham tak minimalnie tę rączkę w wycięte dziurki,
aby się opierała o bok skrzyneczki.

Rączka idealna, to rurka po folii aluminiowej.
Jest twarda i mała rączka dziecka z łatwością ją chwyta:

 W drugiej skrzynce musiałam rączkę zrobić z rolek po papierze toaletowym.
Ale najpierw trzeba takie rolki rozciąć i zrolować w rolki o mniejszym obwodzie.
Minus takiej rączki jest taki, że trzeba w środek napchać dużo zgniecionych gazet ponieważ
rączka taka jest miękka:

Tnę stare gazety na takie kawałeczki:

Klej Vicol rozrabiam  z wodą 
w proporcjach : tak na oko ;)

I przyklejam gazety , 
tak aby pozaklejać wszystkie prześwitujące szczeliny,
ponieważ nie zawsze idealnie uda się wyciąć 
z grubej tektury idealnie równe boki.




Zaklejam też z zewnątrz te puste dziury od rączek.


I takie pudło schnie sobie co najmniej jeden dzień,
a po wyschnięciu staje się naprawdę twarde:)


Następnie maluję białą farbą:
Śnieżką Emalią Akrylową.
Kupiłam kiedyś puszkę 800 ml za 32 zł 40 gr
 i jestem bardzo zadowolona, bo taka puszka naprawdę
 starcza mi na baaaaardzo długo:)

Tak wygląda po jednorazowym pomalowaniu:


A tak po trzykrotnym pomalowaniu:
( tu możecie zaobserwować wyraźną różnicę w grubości rączek)


 Teraz Każdy może ozdobić skrzynki już według własnego uznania.
Ja na zewnątrz ponaklejałam serwetki 
gąbeczką potapowałam  (chyba tak to się pisze)
 kolorową farbą akrylową,
a wewnątrz zostawiłam skrzynki białe.
Polakierowałam też te skrzyneczki lakierem akrylowym,
ale muszę przyznać, że lakierowanie pędzlem rozmazywało trochę to "tapowanie". 
Niestety:( 
Następnym razem spróbuję lakierować wałeczkiem.
Na rączkach nakleiłam kawałki materiału,
które nawiązywały w kolorystyce do szytych narzędzi.

I gotowe:)

Tą samą metoda zrobiłam ostatnio sobie dwie pojemne szufladki.
Miałam takie puste półki w szafce
( po posprzątaniu oczywiście, hehe):


Wymierzyłam je dokładnie i wycięłam wszystkie boki z kartonu:


Skleiłam taśmą, najpierw na płask:

Później boki:



Przymierzyłam, czy zmieszczą się na półkach:


Okleiłam tak samo gazetami jak skrzynki wyżej:


Pomalowałam na biało, okleiłam serwetką
i polakierowałam lakierem akrylowym,
a mąż dokręcił rączki:

Dno szufladek pomalowałam tylko na brzegach,
 a nie pomalowany środek wykleiłam kartką ze starego kalendarza:

 I teraz można już ładować do szufladek
i nie widać bałaganu na półkach:)

Mam nadzieję, że przyda Wam się ten kursik:)


Pozdrawiam serdecznie:)


38 komentarzy:

  1. świetny kurs, będziemy działać w taką pogodę nie lubię się nudzić;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja myślałam, że to z drewna są te skrzynki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za tak ciekawy i przydatny kurs:))) cieszę sie, że mogłam poznać kulisy powstawania Twoich dzieł.:), ktôre są jedyne w swoim rodzaju :))))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za tak ciekawy i przydatny kurs:))) cieszę sie, że mogłam poznać kulisy powstawania Twoich dzieł.:), ktôre są jedyne w swoim rodzaju :))))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. No ładne, cudne, ale... chyba by mi sie nie chciało :-( Tym bardziej podziwiam !!!!!!!!!!!
    Ach, zapomniałam, że Ty pracowite słoneczko jesteś :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczny pomysł i kursik :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdolna i pomysłowa kobieta z Ciebie. Miło, że dzielisz się pomysłami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdolna i pomysłowa kobieta z Ciebie. Miło, że dzielisz się pomysłami:)

    OdpowiedzUsuń
  9. o kurcze!!!w życiu bym nie wymyśliła!! te półeczki cudo.Chyba wykorzystam pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo jasny, zrozumiały kursik.Fajny pomysł z tymi skrzyneczkami na półkach ! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. No jaka sprytna z Ciebie Bestyja!! ;-)))
    Super kursik ;-)))
    Dzięki za podzielenie się tą wiedzą bezcenną ;-)))
    Uściski zasyłam

    OdpowiedzUsuń
  12. No kochana, z nieba mi spadłaś, wyobraź sobie, że z radości mocno Cię ściskam, takiego czegoś mi potrzeba :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Swietny kursik i bardzo przydatny. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. kursik super muszę spróbować...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za kursik :-) Szafeczka wygląda cudownie ! Śietny pomysł na schowek na duperele :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurs jest rewelacyjny ! Najbardziej podobają mi się proporcje kleju i wody - na oko ;)
    Takie proporcje zawsze gwarantują sukces i piszę to całkiem poważnie , zwykle tak mam że na oko wychodzi idealnie . Półki , które zrobiłas kuszą , efekt jest rewelacyjny i chyba muuuszę takie mieć :D

    OdpowiedzUsuń
  17. super kursik :) rewelacyjne są te skrzynki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jesteś niesamowita! Świetny przewodnik, dzięki za pomysł! W życiu bym na to nie wpadła. Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kurs fantastyczny. Teraz każdy będzie mógł samodzielnie zrobić takie cudeńko. Ale narzędzi to już bez Pracowitego Słoneczka nikt nie wyczaruje :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny kursik! Super pomysł z tymi skrzyneczkami! Pozdrawiam serdecznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetni kursik, dziękuję. Na pewno w najbliższym czasie skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  22. jakbym tylko miała gdzie położyć od razu zabrałabym się do roboty :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Joasiu ,świetne kursy i śliczne skrzyneczki i szufladki:-))) dziękuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Na prawde suuper pomysl :) Efekt koncowy rewelacyjny :) Pozdrawiam Cie Serdecznie :) Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  25. Super!!Fantastyczny pomysł!Dzięki za kursik:)Szufladki cudne!

    OdpowiedzUsuń
  26. My napewno zrobimy pytanie czy nam się uda:)bardzo fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  27. Jesteś lepsza od stolarza :)A tak na serio, to bardzo dobry kurs.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzięki za inspirację :-) Zrobiłam wersję na szybko, w wieczór przed balem kostiumowym ;-) [img]http://distilleryimage6.ak.instagram.com/9499ddb6796111e39d5e0e536216357a_8.jpg[/img]
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój kursik się przydał:) Skrzyneczka wyszła cudowna:)

      Usuń
  29. Fajny tutorial, fajnie to wyszło i gdyby nie klej było by w 100% eko ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo, że poświęciłeś swój czas na napisanie komentarza, który dla mnie jest bezcenny.
Pozdrawiam słonecznie:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...