wtorek, grudnia 10, 2013

Jak uszyć kapelusz dla Peppe dziobaka tajnego agenta z filmu"Fineasz i Ferb"


Obiecany kurs na kapelusz Peppe.
Kapelusz też szyję z polaru.



Wykrój:

"Czubek głowy Peppe" wycinamy 1x
Rondo wycinamy 2x 
( w rondzie tę dziurę w środku
wycinam tak jak jest na wykroju-bez dodawania na szew)



Przy wycinaniu  "czubka głowy", czyli denka naszego kapelusza
dodaję  1,5 cm na szew.


Wycinam rondo kapelusza z warstwą ocieplacza.
(wtedy rondo będzie sztywniejsze):


  Wycinam  prostokąt o wymiarach 38 cm x 7 cm



Na prostokąt naszywam pasek czarnego materiału:


 I następnie zszywam razem krótsze boki:

Rondo zszywam na maszynie.
1. Wygląd od strony tkaniny.
2. Wygląd od strony ocieplacza.

Wywracam na prawą stronę 
i przeszywam na maszynie brzeg
na szerokość stopki:
  
Tak wygląda po przeszyciu rondo kapelusza:



Denko kapelusza (wykrój na czubek głowy Peppe)
przykładamy do zszytego prostokąta
 i przypinamy szpilkami.
(Najpierw wyznaczamy środki i boki,
tak samo jak w doszywaniu czubka głowy Peppe (klik) do ciała):

Zszywamy i nacinamy na około.
Przewracamy na prawą stronę:

Teraz przykładamy górę kapelusza do ronda:
(najlepiej złożyć szew góry/prostokąta na szew ronda, 
bo wtedy te szwy będą nam wyznaczały tył kapelusza)

Przypinamy:



Zszywamy i kapelusz gotowy:


Miłego szycia!

Jeżeli kursik się Komuś z Was przyda,
dajcie koniecznie znać:)

Pa:) 



Pozdrawiam słonecznie:)


13 komentarzy:

  1. Super tak patrzec jak cos powstaje.Dla mnie to ogromna frajda.Pozdrawiam cieplo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta bajka jeszcze przed nami, ale myślę, że skorzystam z kursu i po świątecznych szyjątkach zajmę się kimś takim sympatycznym :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko kilka dni nie zaglądałam do Ciebie ,a tu tyle się dzieje:)
    1- gratuluję szczęściarom ,które wygrały u Ciebie candy!
    2- świetna metamorfoza mebli!
    3- dzięki za tutki jak uszyć Dziobaka:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz to i ja chyba dałabym sobie radę :-) :-) :-) Zachorowałam na maszynę do szycia :-) Kiedyś kupiłam sobie Łucznika, ale z defektem ... za nic w świecie nie chciała sama szyć :-) :-) :-) więc podarowałam kuzynce :-)
    Gratulacje Joasiu talentu instruktorskiego :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. jesteś niesamowita Joanno...
    dopiero dziś sobie przejrzałam Twojego bloga w całości i te boczne zdjęcia i normalnie powaliłas mnie na kolana ..
    talent krawiecki -mistrzostwo
    świata w najwyższym wydaniu !!!!!!!!!!!!!!!!!
    kłaniam się przed Tobą cudownymi tworami :)
    ps.też mam trójkę dzieci ,tylko ja mam dwóch chłopców a jedną córę :)
    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny kursik. Jak się patrzy to takie proste. Bardzo fajny Peppe. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. I agent gotowy :) Kolejny bardzo dobry kurs.

    OdpowiedzUsuń
  8. Suuuper kursik :):) Czy Ty Kochana wogole sypiasz ?? :):) Buuuziaki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo, że poświęciłeś swój czas na napisanie komentarza, który dla mnie jest bezcenny.
Pozdrawiam słonecznie:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...